menu

شماره تماس: 09910851637

ثبت نام    ورود اعضا       

گزارش برگزاری نخستین کنگره بین المللی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و انجمن مطالعات کودکان پیش از دبستان ایران با همکاری وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی کل کشور، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران، سازمان جوانان هلال احمر و دیگر نهادهای فعال دولتی و غیردولتی در حوزه کودکان، پس از چهار دوره کنگره ملّی اقدام به برگزاری اولین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملّی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان (تنها کنگره تخصصی حوزه کودکان زیر 7 سال) در تاریخ 29 الی30 خرداد ماه 1397 نمود. هدف از برگزاری این کنگره ارتقاء سطح کیفی آموزش، سلامت و سیاست گذاری، بهره گیری از تجارب و توان علمی اساتید، صاحب نظران، مدیران داخلی و خارجی و مربیان و توسعه آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان بود.

مراسم با ایراد سخنان سخنرانان کلیدی از جمله آقای دکتر کمالی (ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی)، آقای دکتر ایازی (ریاست کنگره و معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، خانم دکتر کریم‌زاده (دبیر علمی و ریاست انجمن مطالعات کودکان پیش از دبستان ایران)، دکتر حمیدی (معاونت وزارت آموزش و پرورش)، پروفسور کیکوتسکو(از ایتالیا)، آقای دکتر محسنی بندپی (ریاست سازمان بهزیستی کل کشور) و آقای دکتر فرید (معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی) آغاز گردید. پس از آن، برنامه‌های کنگره در دو روز با برگزاری سه نشست تخصصی سیاست گذاری (چشم انداز، مأموریت و راهبردها/ مدیریت یکپارچه/ حقوق کودک)، آموزش (آموزش و خانواده/ محیط زندگی/ فضای مجازی و رسانه / رویکردهای آموزشی/ استانداردهای آموزشی/ آموزش خودمراقبتی و مهارت‌های زندگی) و سلامت (سلامت و خانواده/ امنیت/ محیط زندگی/ فضای مجازی) ادامه و خاتمه یافت.

در حاشیه برگزاری نشست‌های تخصصی، 15 کارگاه داخلی و بین‌المللی با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا و یونان برگزار گردید. طبق گزارش دبیرخانه دائمی، از میان 500 مقاله ارسالی به کنگره، 200 عنوان مقاله به انتخاب داوران پذیرفته و در قالب سخنرانی و پوستر ارائه شد.




 



مطالب مرتبط: